Horisontti

Horisontti on pitkän tähtäimen myynnin kasvutavoite

Horisontti - Ulkoistettu myyntijohtaja

Horisontti on laajin malli myynnin johtamiseen. Se sopii yrityksille, jotka haluavat rakentaa pitkäjänteistä kasvua, kehittää koko myyntiorganisaatiota ja tuoda myynnin johtamiseen strategisen näkökulman. Horisontti toimii kumppanina johtoryhmälle ja varmistaa, että myynti on linjassa yrityksen tulevaisuuden tavoitteiden kanssa.

Horisontti on osa Kompassi–palveluvalikoimaa

Kompassi on Myyntisankareiden brändätty ulkoistetun myyntijohtajan palvelu. Se tuo yrityksellesi selkeyden, suunnan ja jatkuvan kehittämisen ilman omaa rekrytointia – selkeällä mallilla ja kolmella eri tasolla: Suunta, Kurssi ja Horisontti.

Kenelle Horisontti sopii?

Horisontti on oikea ratkaisu yrityksille, jotka eivät hae vain arjen selkeyttämistä, vaan haluavat johtaa myyntiä kokonaisuutena ja rakentaa kasvua usean vuoden perspektiivillä.

  • Kasvuyrityksille, jotka haluavat tehdä myynnistä strategisen kilpailuedun

  • Yrityksille, joilla on myyntitiimi ja kunnianhimoiset kasvutavoitteet

  • Organisaatioille, jotka tarvitsevat myyntijohtajan myös johtoryhmän tueksi

Mitä hyötyä saat?

Horisontti tekee myynnistäsi suunnitelmallista, skaalautuvaa ja jatkuvasti kehittyvää. Se varmistaa, että myynnin johtaminen tukee koko yrityksen strategiaa ja että kehitystyö jatkuu pitkällä tähtäimellä.

  • Pitkän aikavälin kasvun suunnittelu ja toteutus

  • Koko myyntiorganisaation ohjaus ja kehittäminen

  • Strateginen näkökulma johtoryhmän tueksi

  • Jatkuva seuranta, raportointi ja kehitystoimenpiteet

Näin palvelu etenee

Palvelu rakentuu vaiheittain ja etenee nopeasti käytäntöön. Ensimmäiset hyödyt näkyvät jo muutamassa viikossa, kun suunta ja seuranta luodaan, ja kehitys jatkuu säännöllisen johtamisen kautta.
1

Nykytilan syväluotaus (2-3 viikkoa)

Pureudutaan myynnin tilanteeseen kokonaisuutena: prosessit, tiimin osaaminen, asiakkaiden ostopolut ja yrityksen kasvutavoitteet.

Saat kokonaiskuvan myynnin vahvuuksista ja kehityskohteista.

2

Tavoitteiden määritys (1-2 viikkoa)

Rakennetaan selkeä pitkän aikavälin suunnitelma, jossa myynnin tavoitteet sidotaan yrityksen strategisiin päämääriin ja kasvu-odotuksiin.

Myyntiä tehdään ja ohjataan kohti tavoitteita pitkällä aikavälillä.

3

Johtaminen ja kehitys (2-3 viikkoa)

Luodaan monitasoiset johtamisen rutiinit, mittaristo ja raportointi. Tämän pohjalta aletaan kehittää koko myyntiorganisaatiota.

Myyntitiimi saa jatkuvan suunnan ja selkeät mittarit kehittyäkseen.

4

Johtaminen ja sparraus (jatkuva)

Johdetaan tiimiä, osallistutaan johtoryhmän työhön ja tuodaan sparrausta arjen tilanteisiin.

Myynti saa sekä arjen tuen että strategisen näkökulman.

5

Seuranta ja kehitys (3-6 kuukautta)

Varmistetaan, että tavoitteet saavutetaan ja kehitetään mallia jatkuvasti eteenpäin. Horisontissa myynti ei ole projekti, vaan jatkuva kasvuohjelma.

Myynti pysyy linjassa tavoitteiden kanssa ja kasvu jatkuu kestävästi.

Mitä ostat ja mitä saat?

Miksi ostaisit meiltä?

Saavutamme tuloksia

Toimiviksi testattu

Me emme myy teorioita tai irrallisia konsulttipuheita, vaan ratkaisuja, jotka ovat todistettu toimiviksi.

Olemme rakentaneet ja kehittäneet myyntiä yhdessä pk-yritysten kanssa, ja tulokset näkyvät niin manuaalisen työn vähenemisenä, kauppojen nopeampana etenemisenä kuin parempana asiakaskokemuksenakin.

Data ja kokemukset asiakkailtamme osoittavat, että mallimme todella toimivat.

Kokemus

Käytännön kokemus

Pk-yritysten arki on usein kiireistä, resurssit rajalliset ja myynti helposti sattumanvaraista. Tiedämme tämän, koska olemme auttaneet monia yrityksiä juuri tässä tilanteessa.

Osaamisemme perustuu vuosien kokemukseen myynnin johtamisesta ja käytännön haasteiden ratkaisemisesta. Siksi ratkaisumme eivät ole raskaita ja monimutkaisia, vaan konkreettisia ja heti arjessa toimivia.

Selkeät malit

Selkeys suuntana

Teemme monimutkaisesta yksinkertaista. Myynnin johtamiseen liittyy helposti monia liikkuvia osia, mutta me tuomme niihin selkeyden.

Palvelumallimme on rakennettu niin, että tiedät aina, mitä tapahtuu seuraavaksi ja miksi. Selkeys luo varmuutta, helpottaa päätöksentekoa ja tekee palvelun käyttämisestä sujuvaa – ilman turhaa byrokratiaa tai ylimääräisiä mutkia.

Muutama valikoitu fakta

Kuinka pitkäksi aikaa Kompassi-palveluun pitää sitoutua?

Kompassi-palvelut ovat ulkoistettua myynnin johtamista, jotka vaativat aikaa tuottaakseen pysyviä tuloksia.

Siksi minimisopimus on 6 kuukautta. Tämän jälkeen yhteistyötä voidaan jatkaa kuukausi kerrallaan tai voimme sopia uudesta jaksosta uusilla kasvutavoitteilla. 

Palvelu kasvaa joustavasti.

Miten palvelu eroaa oman myyntijohtajan palkkaamisesta?

Kompassi-palvelut tarjoavat saman asiantuntemuksen murto-osalla rekrytoinnin riskistä ja kustannuksista. Saat käyttöösi kokeneen myyntijohtajan osaamisen ja selkeän palvelumallin ilman palkkaamiseen liittyviä velvoitteita.

Palvelut kasvavat tarpeen mukaan.

Mitä konkreettisesti tapahtuu, kun Kompassi-palvelu alkaa?

Aloitamme nykytilan analyysillä ja tavoitteiden kirkastamisella. Sen jälkeen otamme ohjat myynnin johtamisesta, sovimme rutiinit ja alamme seurata tuloksia säännöllisesti.

Ensimmäiset hyödyt näkyvät jo ensimmäisten viikkojen aikana.

Meillä ei ole myynnin järjestelmiä

Palvelu ei ota kantaa järjestelmiin vaan rutiinit ja tavoitteet rakennetaan käytettävissä olevien resurssien mukaan.

Tarvittaessa rakennamme mielellämme teille toimivan myynnin prosessin

 

Millaisia tuloksia Kompassi-palvelut tuottavat?

Tulokset vaihtelevat yrityksen tilanteesta riippuen, mutta tyypillisesti ne näkyvät myynnin selkeytenä, parempana ennustettavuutena ja johdonmukaisempana asiakaskokemuksena.

Asiakkaamme ovat nähneet konkreettisesti, miten myynti alkaa edetä suunnitelmallisesti eikä enää jää sattuman varaan.

Kysyttävää Horisontista?

Tarvitsetko lisää tietoa palvelusta? Varaa itsellesi etätapaaminen tai lähetä meille kysymys - katsotaan tilanteenne yhdessä.

Valmiina nousemaan horisontin yläpuolelle?

Horisontti tuo myynnin johtamiseen strategisen näkökulman ja pitkäjänteisen kasvun polun. Se kehittää koko myyntiorganisaatiota ja varmistaa, että yrityksen tavoitteet muuttuvat konkreettisiksi tuloksiksi.